توصیه های پس از درمان میکرودرم آبریژن چیست؟

توصیه های پس از درمان میکرودرم آبریژن چیست؟

توصیه های پس از درمان میکرودرم آبریژن چیست؟

بیشتر افراد به دنبال یک پوست سالم و یکنواخت جهت زیبایی و افزایش جذابیت در چهره خود می باشند اما عوامل همچون افزایش سن قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید و عوامل محیط می تواند باعث ایجاد چین و چروک و از دست رفتن طراوت پوست گردد و باعث ایجاد لک و فرورفتگی ها در پوست گردد.
خوشبختانه، روش های زیادی وجود دارد که با کمک آن می توانیم از پوست خود مراقبت کنیم. میکرودرم ابریژن یکی از آنهاست. احتمالاً نام آن را بارها شنیده اید، شاید هم به فکرتان رسیده که این روش را تجربه کنید. به هر حال، فرصت خوبی است که دقیقا بدانید میکرودرم ابریژن چیست و فواید و عوارض آن را بشناسید.

یکی از بهترین روش هایی که میتوان جهت رفع مشکلات پوست از آن استفاده کرد انجام میکرودرم ابریژن میباشد.که توصیه های پس از درمان میکرودرم ابریژن بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند جهت ایجاد نتایج مطلوب به فرد کمک کند.

میکرودرم ابریژن روشی برای زیبایی و جوانسازی پوست است. اساس این روش لایه برداری از پوست با استفاده از تکنیک‌های مختلف است. همراه با لایه برداری، اثرات پیری پوست کاهش یافته و نمای آن جذاب و زیبا می‌شود. این روش زیبایی برای تمامی افراد با رنگ پوست‌های مختلف، ایمن و موثر است.

با ما تا انتهای این محتوا همراهی کنید تا در مورد انجام میکرودرم ابریژن و مراقبت و توصیه های پس از درمان میکرودرم ابریژن و قبل از انجام این درمان مزایا و کاربرد انجام این درمان و تعداد کل جلسات درمانی جهت رفع مشکلات پوستی با شما گفت و گو کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد

میکرودرم ابریژن چیست؟

یکی از موثرترین روش‌ها که می توان جهت رفع مشکلات پوستی  و رفع چین و چروک و کک و مک از آن استفاده کرد انجام میکرودرم ابریژن می باشد که استفاده از این روش به عنوان یک درمان موثر می‌تواند به رفع مشکلات پوستی همچون کک و مک که بر سطح پوست ایجاد شده کمک کند و به بهبود شرایط پوست کمک  و از پیری زودرس پوست جلوگیری نماید.
همچنین به کمک این روش درمانی می توان خطوط ظریف، لکه های ناشی از افزایش سن، آکنه و اسکار های سطحی، را از بین برد.

گرچه صورت شایع ترین قسمت برای میکرودرم ابریژن است، هر ناحیه از پوست، از جمله گردن، قفسه سینه، پشت و دست ها، ممکن است درمان شود. این روش گاهی اوقات تحت عنوان میکرودرم، لایه برداری پاریسی و لایه برداری الماسی نیز شناخته می شود.

روش میکرودرم ابریژن به عنوان یک روش غیر تهاجمی بدون درد و خونریزی می باشد و از این روش جهت جوانسازی و رفع مشکلات پوست استفاده می گردد که در بعضی از موارد نیز به کمک روش‌های زیبایی و ترکیب آنها با روش های دیگر  ایجاد جوانی شادابی بیشتر در پوست  حاصل می گردد.

میکرودرم ابریژن یک روش بی درد، غیر تهاجمی، جوان سازی پوست است که با استفاده از ترکیبی از روش های سایشی ظریف یا کریستال ها و مکش خلاء روی پوست است. بیهوشی برای میکرودرم ابریژن نیاز نیست. فشار و سرعت خلاء بسته به حساسیت و تحمل پوست تنظیم می شود.

معمولا انجام میکرودرم ابریژن طی جلساتی که توسط متخصص برای فرد در نظر گرفته می شود انجام می پذیرد که زمانی که مختص به انجام این روش زیبایی می باشد حدود ۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.

پس از میکرودرم ابریژن، حداقل زمان برای بهبودی لازم است و اکثر افراد بلافاصله پس از یک جلسه به فعالیت روزانه باز می گردند. کرم های آرایشی و ضد سوزش ها معمولا بلافاصله پس از میکرودرم ابریژن می توانند استفاده شوند. بر اساس مطالعات میکرودرم ابریژن حتی می تواند به طور موقت جذب بعضی از داروهای موضعی را از طریق افزایش نفوذپذیری پوست تسهیل کند.

به کمک انجام میکرودرم باعث حذف لایه های بالایی پوست می گردید و باعث می شویم تا لایه های روی پوست همچون هنگامی که از مسواک جهت زدودن آلودگی از دندان استفاده می کنید باعث پاک شدن بقایای پوست از سطح بدن گردد.
از آنجایی که پوست انسان به طور معمول در بازه زمانی تقریبا 30 روز بازسازی می شود، بهبود پوست با میکرودرم ابریژن موقتی است و باید در فاصله زمانی بین دو تا چهار هفته تکرار شود. درمان های متعدد در ترکیب با کرم های ضد آفتاب، اجتناب از خورشید و سایر کرم های مراقبت از پوست بهترین نتایج را به ارمغان می آورند.

 

تفاوت میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

انجام میکرودرم ابریژن به عنوان یک روش زیبایی نباید با انجام درمان مثل درم ابریژن که به عنوان یک روش جراحی و تهاجمی می‌باشد اشتباه گرفته شود .

معمولاً انجام درم ابریژن توسط متخصصین پوست و یا جراحان پلاستیک تحت بی حسی یا بیهوشی عمومی انجام می پذیرد و انجام این روش  درمانی معمولاً جهت رفع اسکار های عمیق آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.
. درم ابریژن نیاز به بیهوشی دارد. درم ابریژن نیز برای انواع خاصی از اسکار های عمیق انجام می شود.

 

کاربردها و نواحی مناسب برای انجام میکرودرم

انجام میکرودرم ابریژن به عنوان یک روش موثر جهت جوانسازی میتواند به راحتی به رفع مشکلات پوستی کمک کند و باعث ایجاد جوانی و افزایش اعتماد به نفس در فرد گردن استفاده از این روش زیبایی می تواند کاربردهای موثری را به دنبال داشته باشد که برخی از این کاربردها شامل موارد زیر می باشد

میکرودرم ابریژن در درمان لکه هایی تیره که پس از بهبودی جوش یا آکنه روی پوست ایجاد شده اند، موثر می باشد.

میکرودرم ابریژن در درمان رنگ پوست موثر است.

میکرودرم ابریژن در درمان بافت پوست موثر می باشد.

میکرودرم ابریژن باعث درمان لکه های تیره پوست (ملاسما) می شود.

میکرودرم ابریژن باعث یکنواخت و جوان تر شدن پوست می گردد.

میکرودرم ابریژن در درمان لکه های پیری ( لکه هایی که با افزایش سن، روی پوست افراد ایجاد می شوند) موثر است.

میکرودرم ابریژن در درمان جای جوش یا زخم هایی که پس آبله مرغان روی پوست باقی می مانند، موثر می باشد.

میکرودرم ابریژن در درمان چین و چروک های سطحی ایجاد شده روی صورت و گردن، موثر است.

میکرودرم ابریژن در درمان جوش های سر سیاه موثر است که انجام آن، باعث پاکسازی پوست نیز می شود.

انجامی روش زیبایی می تواند کاربرد های فراوان دیگری نیز به همراه داشته باشد که استفاده از این روش برای افرادی که به دنبال محصولاتی جهت روشن کردن بود و رفع پیری پوست هستند می تواند به عنوان یک روش موثر مورد استفاده قرار بگیرد و باعث ایجاد نتایج بهتر در آنها گردد.
روش درمانی میکرودرم ابریژن را نیز زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند. در این حالت، این محصولات به صورت آسان تری به پوست نفوذ خواهند کرد. به تاثیرات فوق العاده میکرودرم ابریژن روی پوست در تصویر زیر دقت کنید:

استفاده از میکرودرم در درمان جای جوش:

از این روش زیبایی می توان جهت رفع جای جوش و رفع مشکلات پوستی و رفع لکه های تیره که بر پوست ایجاد شده نیز از آن استفاده کرد و باعث رفع مشکلات شد همچنین به کمک این روش زیبایی می توان به رفع جای جوش و رنگدانه هایی که از این مشکلات برجای مانده کمک گرفته و به عنوان یک روش موثر می تواند در کمترین زمان ممکن به رفع مشکلات کمک کند

استفاده میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک های حاصل از آفتاب

انجام میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک هایی که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید، روی پوست ایجاد شده اند، بسیار مفید است. هم چنین افرادی که به صورت ارثی، روی پوست خود کک و مک دارند، اگر این لکه ها خیلی عمیق نباشند، می توانند با انجام میکرودرم ابریژن، آن ها را درمان کنند و اگر این لکه ها خیلی عمیق باشند نیز می توانند میکرودرم ابریژن را انجام دهند ولی برای آن که این روش درمانی نتیجه بهتری داشته باشد، توصیه می شود که در کنار آن، محصولات درمانی دیگری نیز استفاده کنند.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان اسکار زخم

میکرودرم ابریژن، در درمان جای زخم هایی که بر اثر بخیه روی پوست مانده اند، موثر می باشد. در درمان جای سوختگی نیز می توان از این روش درمانی پوست بهره برد. هم چنین افرادی که می خواهند اسکار بخیه و کلوئید را درمان کنند، میکرودرم ابریژن را انجام می دهند که با توجه به عمق این زخم ها، پزشک متخصص تعداد جلسات درمان را تعیین می کند.

استفاده از میکرودرم آبریژن در درمان لک های حاملگی

بیشتر افراد که در دوران بارداری قرار می گیرند پس از گذراندن دوران بارداری دچار لکه های حاملگی می گردند که معمولاً این نکاح بر روی سطح پوست ایجاد می گردد ولی ممکن است بعد از زایمان همچنان این کار بر روی پوست باقی بماند که جهت درمان این جا می توان از این روش درمانی استفاده کرد که متخصص جهت رفع این مشکلات پوستی معمولاً حدود چند جلسه را برای این افراد در نظر میگیرند

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان ترک های پوستی

خانم ها پس از دوران بارداری  و هم چنین افرادی که دچار اضافه وزن شده اند یا بعد از لاغر شدن، روی پوست خود ترک هایی را مشاهده می کنند که این ترک های پوستی به ندرت قابل درمان هستند اما انجام میکرودرم ابریژن در درمان این ترک ها کمک زیادی می کند.

یکی از ویژگی های قابل توجه ای که روش درمانی میکرودرم ابریژن دارد این است که می تواند به خوبی در پوست نفوذ کرده و مواد دارویی را جذب پوست کند، به گونه ای که یکی از بررسی ها نشان داده که انجام میکرودرم ابریژن توانسته حدود بیست برابر نفوذ  ویتامین C را در افراد افزایش دهد. بنابراین بسیاری از بیمارانی که برای درمان بیماری خود، نیاز به مواد دارویی دارند می توانند با این روش درمانی مفید یعنی میکرودرم ابریژن، بهره ببرند.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان منافذ باز پوست

هنگامی که منافذ پوست باز می شوند، تاثیرات منفی بر زیبایی ظاهری افراد می گذارند و از طرفی با جذب آلودگی های بیشتر باعث ایجاد جوش نیز می شوند. منافذ باز بیشتر روی گونه ها و بینی بعضی از افراد مشاهده می شود و بر اثر عوامل مختلفی ممکن است ایجاد شده باشند. برای درمان یا بستن منافذ باز پوست نیز می توان از روش درمانی میکرودرم ابریژن بهره برد.

میکرودرم ابریژن با بافت سازی پوست باعث محکم شدن پوست و در نتیجه منجر به تنگ شدن منافذ پوستی می شود. با ادامه درمان، این منافذ بسته خیلی کوچک می شوند به گونه ای که با چشم قابل مشاهده نیستند.

 

مراحل انجام میکرودرم ابریژن

معمولاً جهت انجام میکرودرم ابریژن توصیه های که به فرد متقاضی داده میشود انتخاب یک کلینیک همراه با یک پزشک متخصص و ماهر می باشد قبل از انجام این روش زیبایی ابتدا پوست صورت شما از هرگونه آرایش و آلودگی پاک می گردد و به کمک یک دستگاه دستی که به آرامی آن را بر روی پوست صورت قرار میدهند.

روش نوک الماس

روش دستی نوک الماس برای لایه‌برداری ملایم سلول‌های مرده در پوست شما طراحی شده است. در عین‌حال بلافاصله می‌تواند این سلول‌های مرده را مکش کند. عمق ساییدگی ممکن است تحت تأثیر فشار اعمال شده روی دستی و همچنین مدت زمان ماندن مکش روی پوست باشد. این نوع اپلیکاتور میکرودرم آبریژن، عموماً در نواحی حساس‌تر صورت مثل نزدیک چشم استفاده می‌شود.

میکرودرم آبریژن کریستالی

میکرودرم آبریژن کریستال از یک دستی ساطع‌کننده کریستال استفاده می‌کند تا به آرامی روی کریستال‌های ریز اسپری شود تا لایه‌های بیرونی پوست از بین برود. مانند روش نوک الماس، سلول‌های مرده پوست فورا ساکشن می‌شوند. انواع مختلف کریستال‌هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از: اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم.

میکرودرم آبریژن

میکرودرم آبریژن روش جدیدتری است. این روش شامل ترکیب لایه‌برداری بدون کریستال و تزریق محصولات به پوست است. گفته می‌شود این فرآیند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون را به پوست شما به حداکثر می‌رساند.

 

مزایای میکرودرم ابریژن

انجام درمان با میکرودرم ابریژن مزایای فراوانی به همراه دارد که استفاده از این روش زیبایی به عنوان یک روش غیر تهاجمی می تواند به جوانسازی و بهبود سطح پوست کمک کند و به عنوان یک تکنیک موثر می‌تواند باعث ایجاد جوانی و لایه برداری سطحی از پوست گردد.

بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی جدید زیباتر، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش، بدون عارضه بودن انجام آن است.

لایه‌برداری به روش میکرودرم بدون استفاده از مواد شیمیایی و با بی‌حسی، برای انواع پوست‌های به ویژه مستعد بروز آکنه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن شما به راحتی می‌توانید عمل لایه‌برداری و لیفتینگ کامل را انجام دهید و از پوستی شاداب و با طراوت لذت ببرید.

لازم است این نکته را بدانید که عملیات مکش دستگاه، باعث افزایش گردش جریان خون و ساختن کلاژن در پوست خواهد شد و این عمل موجب افزایش قوام پوست شده و بعد از چند جلسه، پوست کاملا سفت شده و چروک‌های سطحی پوست از بین می‌رود، زیرا فرآیند بازسازی پوست به صورت تدریجی انجام خواهد شد.

نتایج حاصل از انجام عمل میکرودرم آبریژن دائمی است. پس از اتمام این روش و عملیات پاکسازی، لازم است پوست را با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب محافظت نماییـد. برای حصول نتایج بهتر پیشنهاد می‌شود از یک ماسک مناسب با پوست بعد از انجام میکرودرم استفاده کنید. حال بیایید برخی از مهم‌ترین فواید روش میکرودرم آبریژن را با هم بررسی کنیم :

. از بین برنده لک‌های پوستی

همه‌ی ما روزانه بسیاری از زمان خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنیم. همین عامل سبب می‌شود لک‌های پوستی به دلیل در معرض آفتاب قرار گرفتن و افزایش سن، گریبان‌گیر بسیاری از افراد شود.

این لک‌ها در گذر زمان با مصرف داروهای مختلف، حاملگی و … بیشتر شده و در برخی موارد به وضوح قابل مشاهده هستند. با استفاده از میکرودرم، نه تنها سلول‌های حاوی لک پوستی از بین می‌روند، بلکه با مصرف ویتامین C، به روشن‌تر شدن پوست نیز کمک می‌شود.

. نابودکننده جوش‌های سر سیاه

یکی از مشکلات پوستی که بسیاری با آن مواجه هستند و روش درمان مناسبی را نمی‌توانند برای آن پیدا کنند، جوش‌های سرسیاه است. متخصصین حوزه سلامت پوست از روش میکرودرم آبریژن، به عنوان یکی از راهکارهای بسیار موثر و مفید برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه استفاده می‌کنند.

. جوان‌سازی پوست از فواید میکرودرم آبریژن

مهم‌ترین فایده میکرودرم آبریژن، تاثیر بر جوان‌سازی پوست افراد است. در قسمت‌های قبل توضیح دادیم که با چه روش‌هایی می‌توان از این روش استفاده کرد تا پوست خود را ترمیم و جوان‌تر کنید.

. از بین بردن منافذ باز پوست

عموما برای افراد پیش می‌آید که بعد از نابودی جوش‌ها، حفره‌ه‌هایی تحت عنوان جای جوش ایجاد خواهد شد. اگر این محل‌ها روی پوست ماندگار شوند، سبب ایجاد منافذی بعضا بزرگ و عمیق می‌شوند.

پزشکان حوزه پوست برای درمان این عارضه، روش میکرودرم را توصیه می‌کنند، چرا که به راحتی می‌توان این منافذ را پر کرد و از بین برد. البته بد نیست در پایان این قسمت، به این نکات نیز توجه کنید:

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت میکرودرم، بدون عارضه بودن آن است.

میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است.

در پوست‌هایی با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می‌توان از این روش درمانی استفاده کرد.

این روش بدون درد بوده و نیازی به استفاده از مواد بیهوشی یا بی‌حس کننده‌های موضعی نیست.

از بین بردن لک‌های حاملگی

کوچک کردن و حتی بستن منافذ پوست

روش میکرودرم سریع و ساده بوده، به همین دلیل به آن ”لایه‌برداری زمان ناهار” نیز می‌گویند؛ یعنی می‌توان در زمان استراحت برای ناهار از این روش استفاده کرد و دوباره به سر کار بازگشت.

میکرودرم آبریژن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد – میکرودرم آبریژن

عوارض پس از میکرودرم آبریژن چیست ؟

فرایند  زیبایی میکرودرم روشی  ایمن و بی خطر است که عارضه خاصی به همراه ندارد.  در طی انجام این فرایند زیبایی ممکن است با کمی قرمزی،  تورم و کبودی جزئی بر پوست مواجه شوید که البته این عوارض کاملاً طبیعی است و در طی چند ساعت برطرف می شود. بنابراین این تکنیکی زیبایی اگر توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام شود هیچ خطری برای شما به همراه نخواهد داشت و نتایج عالی و رضایت بخشی حاصل می کنید.

عمده ترین عوارضی که ممکن است پس از انجام میکرودرم برای افراد ایجاد گردد شامل موارد زیر می باشد.

قرمز شدن پوست

پوست اغلب افراد بعد از انجام این نوع درمان لایه برداری عمیق، قرمز می شود. این نوع قرمزی به طور معمول مشابه آفتاب سوختگی خیلی مختصری است که بعد از گذشت چند ساعت از انجام آن از بین خواهد رفت. در صورتی که پوست شما حساس است و یا بدلیل وجود مشکلی خاص در صورتتان نیاز به  میکرودرم تهاجمی تری دارید، قرمزی پوست شما بیشتر خواهد بود که محو شدن آن یک تا چند روز زمان می‌برد.

تبخال

اگر سابقه تبخال دارید، می دانید که تنها موارد خاصی هستند که موجب شیوع آن می گردند. به طور معمول غذاهایی که پر ادویه هستند و همچنین نور آفتاب و داشتن اضطراب و استرس موجب بوجود آمدن تبخال می شوند. میکرودرم نیز جزو همین موارد محسوب می شود. هنگامی که میکرودرم در ناحیه اطراف لب انجام گردد، می تواند باعث ایجاد تبخال شود. دقت داشته باشید که حتما قبل از درمان در مورد سابقه پزشکی خود با پزشکتان صحبت کنید.

خشکی پوست

ایجاد خشکی و یا پوسته پوسته شدن پوست، در روزهای بعد از انجام میکرودرم اصلا عجیب و دور از انتظار نیست. اما خوشبختانه این عارضه در مدت زمان یک هفته درمان خواهد شد. توصیه می‌کنیم تنها مقداری مرطوب کننده پوست را به برنامه روتین مراقبت از پوستتان اضافه کنید.

حساسیت در برابر آفتاب

دقیقا مانند تمامی روش های لایه برداری عمیق پوست، انجام میکرودرم ممکن است پوستتان را نسبت به نور آفتاب حساس کند. در نتیجه، دقت کنید که در روزهای ابتدایی بعد از درمان با میکرودرم نباید پوست شما در معرض نور آفتاب قرار گیرد، چون اینگونه بیشتر آفتاب سوختگی بعمل می آورید. توصیه ما به شما این است که هر روز از ضدآفتاب حداقل با  30SPF استفاده کنید. استفاده روتین از ضدآفتاب مناسب فصل عادتی سالم برای حفظ سلامت پوست شماست که صرف نظر از  درمان میکرودرم باید انجام شود.

ساییده شدن خفیف پوست

برخی اوقات احتمال دارد پس از درمان، یکسری ساییدگی های مختصر و مقداری خونریزی داشته باشید. این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که یک درمان ویژه تهاجمی داشته باشید. در سایر اوقات احتمال دارد که تکنسین شما دلیل خاصی برای درمان متفاوت پوست شما در نظر داشته باشد. در اینصورت پیش از آغاز درمان باید در مورد نتایج و عوارضی که دارد صحبت کنید. وگرنه ایجاد ساییدگی بوجود آمده از انجام درمان کاملا ناشیانه و غیر حرفه ایست. همانند بوجود آمدن کبودی، همیشه هم ساییدگی بوجود نمی‌آید و این بیشتر به مهارت تکنسین وابسته است.

از دیگر عوارض این نوع درمان پوست، می توان به ایجاد تبخال، درد و سوزش اشاره کرد که معمولا برای همه افراد این عوارض یکسان نیست  ولی بطور کلی اگر ایجاد شوند بسیار سریع التیام یافته  و برطرف می شوند. در ادامه تنها به عارضه تبخال می پردازیم.

 

بهترین کاندیدای میکرودرم آبریژن چه کسانی هستند ؟

پروسه زیبایی و درمانی میکرودرم برای انواع پوست هایی از قبیل پوست خشک،  پوست چرب،  پوست معمولی و حتی پوست های حساس مناسب می باشد زیرا می‌ تواند باعث تقویت و تغذیه پوست شود با توجه به این ویژگی های متمایز برخی افراد همچنان کاندیدای مناسبی برای میکرودرم نمی‌ باشند که عبارتند از :

  • کسانی که در حال درمان آکنه ها و جوش های خود با دارو های ایزوترتینوئین،  تتراسایکلین،  رتینول و ….. می باشند . این افراد باید برای دریافت این فرایند ۶ تا ۱۲ ماه مصرف این دارو ها را متوقف کنند.
  • کسانی که به بیماری های ویروسی و عفونتی مانند هپاتیت،  ایدز  و…مبتلا هستند .
  • کسانی که درگیر بیماری های مربوط به انعقاد خون،  درماتیت و اگزما می باشند.
  • خانم هایی که دوران بارداری و شیردهی را پشت سر می گذارند.
  • کسانی که در ۴۸ ساعت گذشته فرایند آرایشی مانند وکس و  برنزه کردن پوست را انجام داد ه اند.
  • بیمارانی که دچار جوش های سر سیاه بسیاری هستند
  • مشکلات در بافت پوست یا زخم های جزئی

متخصصین ما در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی هاشمیه مشهد قبل از ارائه خدمات زیبایی و درمانی پوست ابتدا شرایط جسمانی زیبا جویان را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت مساعد بودن شرایط این تکنیک زیبایی را ارائه خواهند داد تا از بروز عوارض نا خوشایند پیشگیری شود و زیبا جویان بتواند بهترین نتایج ممکن را حاصل کنند.

 

کاندیدا نامناسب میکرودرم ابریژن

میکرودرم برای افرادی که دارای زخم های عمیق، ضایعات ناشناخته، زگیل های صورت، آکنه فعال، اختلال سیستم ایمنی بدن یا دیابت ناپایدارهستند ، توصیه نمی شود.

کاندیدهایی که  در دوره های اخیر از روش های زیبایی پوستی مانند تزریق کلاژن استفاده کرده اند، لازم است تا بعد از گذشت مدت زمانی (حداکثر سه هفته ) مشخص میکرودرم را انجام دهند .

افراد مبتلا به زخم های عمیق، چروک های صورت یا سایر نقایص پوستی متوسط ​​تا شدید باید یک درمان قوی تر از قبیل لایه برداری پوست با کمک  لیزرانتخاب کنند .

افرادی که برای انجام این کار انتخاب می شوند نباید دچار نقص ایمنی باشند.

کاربرد لیزرهای ابلیتیو و یا لیزرهای قوی در ماه های اخیر برای این افراد انجام نشده باشد.

داروهای لایه بردار قوی و قرص های راکوتان استفاده نکرده باشند.

خانم ها در دوران بارداری نیز نباید از این روش استفاده کنند.

افرادی که دارای بافت کلوئیدی هستند نیز کیس های مناسبی برای این کار نمی باشند. زیرا احتمال ایجاد کلوئید در پوست این افراد وجود دارد.

 

هزینه های میکرودرم ابریژن

میزان هزینه ها برای همه زیبا جویان بر اساس اهداف،  خواسته ها و علت انجام این فرایند متفاوت می باشد.  این تکنیک زیبایی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی هاشمیه مشهد با تعرفه استاندارد محاسبه می شود.  عوامل مختلفی هزینه های درمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که شامل

  • ناحیه درمان
  • وسعت پوست
  • میزان آسیب های پوستی
  • تعداد جلسات
  • میزان تخصص و مهارت پزشک
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

خواهد بود.

اگر می خواهید این  خدمات زیبایی را در شهر های بزرگ مانند تهران و مشهد دریافت کنید باید هزینه بالاتری پرداخت  کنید زیرا در این مراکز از دستگاه های به روز و  مدرن استفاده می‌ شود و متخصصینی که در این مراکز فعالیت دارند تجربه و سابقه بالایی کسب کرده اند.

انواع خدمات زیبایی پوست تحت پوشش هیچ کدام از بیمه ها قرار ندارد و همه هزینه ها بر عهده متقاضیان خواهد بود.  متخصصین بر اساس شرایط پوستی هر فرد  تعداد جلسات میکرودرم تعیین می کند و بر اساس تعداد جلسات هزینه ها متغیر می باشد.  در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی هاشمیه مشهد تخفیفات ویژه‌ ای برای زیبا جویان عزیز در نظر گرفته شده است شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و تخفیفات با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید ارائه مشاوره در این کلینیک به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

با توجه به اینکه پوست شما قبل از شروع درمانی نیاز به پاک‌سازی دارد یا خیر هزینه‌های آن متفاوت خواهد بود. همچنین تعداد جلسات، نوع مواد تقویتی مورد استفاده، محل کلینیک، دستمزد پزشک و شدت و نوع آسیب پوستی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر هزینه‌های این روش درمانی هستند.

توجه کنید که این هزینه بر اساس مصوبه وزارت بهداشت و با توجه به قیمت مواد و دستگاه‌ها و دستمزد جدید پزشکان تعیین شده است؛ اگر با کلینیکی برخورد کردید که هزینه‌های آن در مقایسه با دیگر مراکز بسیار کمتر بود کمی تردید کنید. این قیمت پایین قطعا دلیلی برای جذب مشتری و پوشاندن ایرادهای دیگری است که کلینیک دارد. ممکن است پزشک حاضر در این مرکز تخصص و مهارت کافی برای استفاده از دستگاه را نداشته باشد یا حتی پزشک هم نباشد. همچنین احتمالا دستگاه موجود در مرکز قدیمی است و عوارض شدیدتری را برای شما ایجاد می‌کند.

 

مراقبت های قبل از میکرودرم ابریژن

تا 10 روز قبل از لایه برداری نباید از داروی راکوتان (ضد آکنه) استفاده شده باشد (در لایه برداری متوسط تا عمیق).

از یک هفته تا 10 روز قبل از میکرودرم ابریژن نباید از کرم های لایه برد ار استفاده شود.

از دو هفته قبل از انجام  نباید از کرم های موبر یا موم استفاده شود.

به مدت 2 هفته قبل از انجام این روش نباید هیچ درمانی با لیزر در محل مورد نظر انجام شود.

از 2 هفته قبل از میکرو نباید از داروهای رتین A، تازوارک، رنووا یا دیفرین استفاده شود.

از یک ماه قبل از میکرودرم باید از هرگونه برنزه کردن پوست ناحیه درمان خودداری کرد.

داروهای رقیق کننده خون باید قطع شوند.

از دو هفته قبل از انجام میکرو نباید کلاژن در محل مورد نظر تزریق شده باشد.

از یک هفته قبل از میکرودرم ابریژن صورت، نباید توکسین بوتولینوم تزریق شده باشد.

حتماً قبل از انجام میکرودرم آبریژن در کلینیک زیبایی مجدداً از بیمار پرسیده شود:

آخرین مصرف آکوتان

وجود عفونت با هرپس در محل درمان

داشتن آلرژی مثبت به هر دارو

داشتن سیستم ایمنی ضعیف

آخرین روش های زیبایی و لیزری استفاده شده.

 

مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن

پس از انجام این فرایند زیبایی نیاز به مراقبت های دشوار و ویژه نخواهید داشت . پزشک برای افزایش تاثیرات درمان و ماندگار شدن نتایج برخی از مراقبت ها را توصیه می‌ کند که به شرح زیر خواهد بود.

  • از لمس کردن،  ماساژ دادن و خاراندن پوست تا  ۲۴ ساعته خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی‌ های محیطی خودداری کنید.
  • با نوشیدن مایعات زیاد تاثیرات درمان را افزایش دهید.
  • میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • تا ۲۴ ساعت از آرایش کردن و استفاده از محصولات مراقبتی پوست بپرهیزید.
  • برای کاهش قرمزی و التهاب پوست می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • برای شست شوی پوست از آب ولرم و شوینده های ملایم استفاده کنید .
  • مصرف ضد آفتاب  و آب رسان ها را فراموش نکنید.
  • تا ۴۸ ساعت از انجام فعالیت های ورزشی خود داری کنید.

 

اثرات و نتایج میکرودرم ابریژن

در میکرودرم ، عمل لایه برداری و لیفتینگ صورت ، بدون بی حسی و استفاده از هرگونه مواد شیمیایی ، در انواع مختلف پوست ها انجام می شود. این روش در پوست های مستعد آکنه ، نیز روش درمانی مناسبی می باشد و می تواند طراوت و شادابی بی نظیری ، به پوستتان ببخشد.

در روش میکرودرم ابریژن ، افزایش گردش خون و کلاژن سازی در پوست ، به دلیل مکش دستگاه ایجاد می شود و این امر سبب می شود ، که پس از چند جلسه ، میزان قوام پوست افزایش یافته و ضمن از بین رفتن چین و چروک های پوستی ، پوست کاملا سفت شده و روند تدریجی بازسازی پوست ، انجام گیرد. همین امر سبب برتری میکرودم ، نسبت به روش های پر هزینه ای چون عمل های زیبایی می شود.

متأسفانه هیچ‌کدام از روش‌های جوانسازی پوست دائمی نیستند. علت این است که در تمامی درمان‌ها، فرآیند پیری پوست متوقف نمی‌شود؛ بلکه تنها ظاهر پوست بهبود می‌یابد. البته نتایج برخی از روش‌های جوانسازی مثل تزریق چربی تا چندین سال دوام می‌آورد. نتایج میکرودرم ابریژن موقتی هستند و معمولاً بین 3 تا 6 ماه دوام دارند. هرچه بیشتر مراقب پوست خود باشید، نتایج ماندگارتر خواهند بود. همچنین نیاز است که جلسات ترمیمی را 3 تا 6 ماه یک‌بار انجام دهید. حفظ رطوبت، پاکیزه نگه داشتن پوست و همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب باعث افزایش ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن می‌شوند.

 

دوره نقاهت میکرودرم ابریژن

مراحل این تکنیک زیبایی به صورت کاملاً سر پایی حتی بدون نیاز به بی حسی انجام می‌ شود.‌ زیبا جویان پس از پایان جلسات درمان نیاز به هیچگونه مراقبت و استراحتی در منزل ندارند و می‌ توانند بلافاصله فعالیت های روزانه خود را ادامه دهند و یا به محل کار خود باز گردند . البته،  متخصصین برای حفظ سلامتی و شادابی پوست توصیه می کنند  پس از پایان جلسات مصرف کرم های ضد آفتاب را جدی بگیرید  و همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید . حتی الامکان در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا پوست شما تا چند روز نسبت به پرتو های نور خورشید حساس است و ممکن است باعث حساسیت و قرمزی شدید پوست شود.  بهتر است که همیشه با مصرف مایعات زیاد پوست خود را هیدراته کنید.  همچنین میوه ها و سبزیجات تازه می تواند در زیبایی و سلامتی پوست به شما کمک کند . دوری از نور خورشید ، تغذیه مناسب و مراقبت از پوست سه عامل مهم در حفظ سلامتی و شادابی پوست محسوب می شود.

 

تعداد جلسات میکرودرم ابریژن

لول های پوستی شما را جهت ساخت کلاژن تحریک کرده و به این ترتیب پیری پوست را به تعویق می اندازد. تعداد جلسات میکرودرم، به میزان و عمق مشکلات پوستی بستگی دارد. چنانچه در سنین پایین برای درمان مشکلات سطحی و خفیف از میکرودرم استفاده می کنید، به احتمال زیاد در زمان بسیار کوتاه می توانید به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید. اما اگر در سنین بالا و برای درمان مشکلات قدیمی و عمیق پوست نیاز به میکرودرم داشته  باشید، باید تعداد جلسات بیشتری را سپری کنید.

برای رسیدن به بهترین نتایج، بین 5 تا 16 جلسه درمانی نیاز است. فواصل بین جلسات درمانی نیز به نوع پوست، دلیل درمان، اهداف و … بستگی دارد که توسط پزشک شما تعیین می شود.

 

تفاوت میکرودرم ابریژن و میکرودرم آبریژن در چیست ؟

در چندین سال گذشته میکرو درم آبریژن به عنوان روشی ایمن و موثر در جهت جوان سازی پوست معرفی می شد که در این روش متخصصین با استفاده از کریستال های مخصوص و دستی دستگاه لایه های سطحی پوست را پاک سازی می کردند و با ایجاد خراش های میکروسکوپی بر سطح پوست لایه های شاخی و سلول های مرده را حذف می کردند.  یکی از معایب این فرایند این موضوع بور که نمی توانستند با این روش بخش های حساس پوست صورت مانند اطراف چشم را پاک سازی و جوان سازی کرد  زیرا ، امکان داشت  که پوست این ناحیه و حتی چشم ها  دچار آسیب شود.  همچنین عوارض پس از میکرو درم نسبت به میکرو درم بسیار بیشتر بود پس از این تکنیک دستگاه دیگر میکرو درم آبریژن  ساخته  شد که بدون نیاز به کریستال ها لایه های سطحی پوست را با استفاده از تیغه الماسی پاک سازی می کرد  و لایه برداری پوست انجام می شد و اما همچنان با این فرایند نمی توانستیم به خوبی لایه های زیرین پوست را آب رسانی کنیم و به عنوان یکی از معایب میکرو درم آبریژن محسوب می شد.  بنابراین متقاضیان باید برای دستیابی به نتایج مطلوب از محصولات مراقبتی ویژه استفاده می کردند.  اما با ابداع تکنیک زیبایی میکرودرم این مشکلات برطرف شد.  در این فرآیند لایه برداری،  پاک سازی و آب رسانی پوست به صورت همزمان انجام می‌ شود و می‌ توان با استفاده از محلول های ویژه حاوی آنتی اکسیدان انواع آسیب ها و مشکلات پوستی را بر طرف کرد.

 

اهمیت مراجعه بهترین کلینیک زیبایی

بدون تردید این که شما بخواهید هر کدام از تکنیک های زیبایی را انجام دهید مهمترین مسئله انتخاب کلینیک یا مرکز تخصصی می باشد.  زیرا،  شما می توانید با مراجعه به این مراکز با خیال راحت و آرامش به زیبایی خود فکر کنید.  پس بهتر است که در مورد کلینیک های معتبر و تخصصی تحقیق کنید . شما با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی هاشمیه مشهد می‌ توانید زیبایی و سلامتی پوست خود را تضمین کنید زیرا در این کلینیک بهترین و مجرب ترین پزشکان فعالیت دارند و شما با حداقل عوارض می توانید  زیبایی صورت مو ها و اندام خود برسید.  امروزه کلینیک های زیبایی  بر سر هزینه ها با یکدیگر رقابت می‌ کنند و بنابراین شما نباید هزینه ها را نشانه کیفیت خدمات یک کلینیک بدانید.  پس قیمت بسیار بالا یا  بسیار پایین نشان دهنده محل مناسبی برای خدمات زیبایی و درمانی نمی باشد بلکه در مراکز معتبر و تخصصی هزینه ها با تعرفه استاندارد ارائه می شود.  پس توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب کلینیک به این موارد توجه کنید تا با مشکلات و عوارض نا خوشایند مواجه نشوید.

از ویژگی های یک کلینیک معتبر می توان به مواردی از قبیل

  • دارا بودن مجوز از وزارت بهداشت
  • فعالیت متخصصین حرفه ای و با تجربه  در کلینیک
  • استفاده از دستگاه های مجهز و به روز دنیا
  • دارای محيطي تمیز و ایزوله
  • رفتار محترمانه با زیبا جویان
  • ارائه مشاوره و  راهنمایی اصولی

اشاره کرد.

 

سوالات متداول زیبا جویان

. میکرودرم آبریژن برای چه قسمت هایی از بدن استفاده می شود ؟

این تکنیک زیبایی معمولاً برای صورت  انجام می‌ شود اما می‌ توان برای بخش‌ های دیگر بدن مانند گردن و  نواحی بالای سینه،  دست و زیر گردن مورد استفاده قرار داد. پس  استفاده از این روش برای قسمت های دیگر بدن نیز امکان پذیر می باشد.

. آیا میکرودرم آبریژن بی خطر است ؟

این تکنیک زیبایی روش غیر تهاجمی است و با استفاده از مواد طبیعی و به صورت کاملا بی خطر لایه های سطحی پوست حذف می شود.  بنابراین می‌ توان با این فرآیند همچنین  هیدراته کردن،  پوست ظاهری جوان و شاداب پیدا کند و هیچ خطری برای آن  ندارد.

. نتایج پس از درمان چه مدتی نمایان می شود ؟

شما پس از پشت سر گذاشتن جلسه اول بلافاصله می توان شاهد تاثیرات درمان باشید و شادابی و لطافت را در پوست خود احساس کنید.

. آیا این فرآیند برای پوست های مستعد جوش و چرب مناسب است ؟

بله ، این فرآیند می تواند فعالیت غدد سبوم را کاهش دهد و چربی پوست را تنظیم می کند و با پاک سازی لایه ها و منافذ باز پوست نتایج بی نظیری به همراه خواهد داشت.

. آیا هایپر پیگمانتاسیون با این روش درمان می شود ؟

در این فرآیند لایه برداری پوست به صورت ملایم انجام می‌ شود و شما به پوستی صاف و یکدست می رسید.  به همین ترتیب می توانید مشکلات از قبیل‌ لک‌ های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی را برطرف کنید.

. عوامل تاثیر گذار بر هزینه‌ های درمان چیست ؟

این تکنیک زیبایی نسبت به روش های دیگر زیبایی هزینه مناسبی دارد و عوامل مانند میزان تخصص پزشک و نوع دستگاه مورد استفاده همچنین ناحیه درمان هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد

نتیجه گیری

همانطور که شما همواره موها و ناخن های خود را کوتاه و مرتب کنید، پوست شما هم نیازمند مراقبت است.

درست است که شما صورت خود را می شویید،  اما این کار به تنهایی کافی نیست!چرا که قادر نیست آلودگی ها و چربی های انباشته شده در منافذ پوست را به طور کامل پاک کند.این پاکسازی عمقی به خصوصبه  کسانی که دارای جای جوش و خطوط ریز هستند توصیه می شود.در نهایت میکرودرم ابریژن میتواند به شما پوستی براق تر، نرم تر و لطیف تر در زمانی کوتاه و بدون هیچ زحمتی به ارمغان بیاورد

برخی محصولات موثر برای استفاده همراه میکرودرم آبریژن و مراقبت های بعد از آن در ادامه معرفی شده :

برای آشنایی کامل با هر محصول روی نام آن کلیک کنید.

یکی از عمده مشکلات افراد پس از میکرودرم و سایر روش های مشابه زیبایی قرمزی و حساسیت پوست است، در این مورد پیشنهاد اویرو به شما  است.

این محصول علاوه بر رفع قرمزی نوعی سد دفاعی روی پوست ایجاد می کند و سبب پیشگیری از واکنش پوست به عوامل محیطی می شود. لازم است بدانید این محصول برای انواع پوست ها قابل استفاده است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در جوانسازی و جلوگیری از پیری، رفع مشکلات پوستی است. تا به امروز روش‌های متعددی برای رفع مشکلات پوست و نواحی مختلف صورت ارائه شده است. یکی از غیرتهاجمی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین این روش‌ها میکرودرم می‌باشد.

میکرودرم ابریژن پروسه‌ی لایه‌برداری غیرتهاجمی پوست است که در آن لایه‌ی رویی پوست (سلول‌های مرده) به‌صورتی ملایم تراشیده شده و موجب تولید کلاژن می‌شود تا پوست تازه و سالم رشد یابد و شما چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. خطوط کم‌عمق، لکه‌ها، تیرگی در پوست و لکه‌های ناشی از آفتاب در این روش قابل‌ درمان هستند. بعد از انجام میکرودرم ابریژن مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌ها بهتر و آسان‌تر جذب می‌شوند و اثر بیشتری خواهند داشت. میکرودرم روشی بدون درد، با میزان ریسک پایین است که از آن می‌توان جهت برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی استفاده نمود.

درباره کلینیک:

در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد با بهترین و تجهیزات و بهترین متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دور دیده می توانید از روش های کلینیکی جهت رفع مشکلات پوستی و مو استفاده کنید.
انواع خدمات به کمک بهترین تجهیزات و تکنولوژی در این کلینیک مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد.

موقعیت مناسب و متنوع بودن تکنولوژی و تجهیزات مدرن در این کلینیک مورد و قابل اطمینانه تمام متقاضیان و زیبا جویان عزیز می باشد.

در این کلینیک دسترسی و مشاوره گرفتن از کارشناسان و اساتید برجسته پوست کشور امکان پذیر می باشد و بهترین روشهای درمانی و صحیح ترین درمان ها را برای رفع مشکلات پوست و موی شما در نظر می گیرد تا به راحتی بتوانید به رفع مشکلات پوست و موی خود کمک کنید.

شما به راحتی می توانید با شماره گیری و تماس با این کلینیک یا حضور در کلینیک توسط کارشناسان و مشاوران حرفه ایی  به صورت کاملاً رایگان برای شما مشاوره در نظر گرفته می شود تا  به رفع مشکلات پوست و موی خود کمک کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

لایه برداری پوست چیست و برای لایه برداری پوست چه کنیم؟

جوانسازی صورت با لیزر فرکشنال بهتر است یا هایفو

جوانسازی پوست در طب سنتی

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

05191011307

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 23 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinichashemiye

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی هاشمیه مشهد توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود که میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinichashemieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinichashemieh.ir/5myv

لینک آپارات: https://aparat.com/v/fq4hY

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/LYxYCdwP

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

لیفت پلک بدون جراحی
انواع مدل ژل لب روسی
عکس قبل و بعد پاکسازی صورت
عوارض ژل هیالورونیک اسید
تاثیر استرس بر پوست صورت
جراحی تامی تاک شکم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک بین المللی زیبایی هاشمیه
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinichashemieh.ir